fredag 31 juli 2015

Första veckan med Nova

Känner sannerligen att jag lever. Vet att många sagt att det kanske inte är en så bra idé att skaffa valp nu med tanke på att det redan är ganska tufft med bebis och en trotsig treåring. Gissa vad, ni hade rätt!! ha ha ha.. men trots det så är det så värt det. Hon är ett riktigt charmtroll! Mycket framåt, nyfiken och orädd. Första dagarna var man på tårna på vart hon var hela tiden och passade på när det var dags att gå ut och kissa, om hon tuggade på något hon inte fick m.m. Man var helt slut när kvällen kom. Nu först kan jag slappna av, vi har kommit in i lite rutiner och man börjar lära känna henne. Visst blir det många "olyckor" inne men det är ändå inte så illa som jag trodde att det skulle bli. Fanny och Nova har funnit varandra och leker bra ihop, Fanny är även bra på att säga ifrån och uppfostra Nova vilket är jättebra. Vi har också börjat säga ifrån och satt upp regler för vad hon får och inte får göra. Ska bli riktigt kul å se utvecklingen på denna lilla tjej, hittills ser det mycket lovande ut!!!
 
Lite bilder på charmtrollet!
 


Theo är måttligt road av Nova. Han kryper i lagom höjd för att Nova ska kunna springa i vägen för honom och pussa på honom i massor. Han vänder och tar en annan väg men snabbt är hon där igen med sina pussar.. ha ha ha ha..
 

Emil är mycket förtjust i henne men har svårt att låta bli att försöka lyfta henne och få henne att ligga i sitt knä när hon är på väg någon annan stans. Tycker ändå att det går bättre än jag trodde att det skulle göra. Här är det faktiskt hon som lagt sig i hans knä.
 

Jag har inte gjort något, jag är helt oskyldig
 

Skön sovstil!!!
 

Beställde en bur på nätet som jag fick igår, en tygbur som är godkänd för att ha i bilen. Blir perfekt att även ha när man är på utställningar med henne. Här testar Theo så att den är godkänd.. ha ha ha ha
 

Blev en tur i skogen med svärmor ígår, regnigt och blött men underbart ändå. Nova gick jättebra i kopplet och sedan när hon blev lite trött och blöt fick hon krypa innanför kläderna på farmor för att värma sig och sova en sväng.
 

En liten sefie på mig och Theo
 

Skogsmullen Emil stormtrivdes i skogen, det fanns ju blåbär, smultron och vattenpölar!!! Jag hittade även lite svamp!!!
 

Fattar inte vad det är med barn och vattenpölar.. ha ha ha..
 


Så charmig bild på vännerna som är ute på promenad.
 

Kunde inte låta bli att ta med denna bild.. ha ha ha ha ha ha.. Theo tycker att det är lite otäckt att krypa i gräset så då gör man såhär.. ha ha ha ha ha..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar