måndag 6 juli 2015

Valp

Då var det klart! Det blir valp i slutet av Juli! Många turer blev det då den tänka kenneln inte behagade höra av sig för att tala om att tiken inte ens blivit parad. Bara att leta vidare. Det finns en kennel nära oss men eftersom de skrev på sin hemsida att de hundarna föredrog att jaga hare har vi lagt ner det. Nu hade Seb fått nys om att de hade en tik som jagade rådjur och att det var hon som var parad. Vi hörde av oss och vi hade den turen att faktiskt få en valp! Trodde verkligen inte det då vi stod son nr: 16i kö och det blev 8valpar.
Rasen är Beagle och tanken är att den ska vara jakthund/ familjehund. Det är en jättemysig hundras som passar utmärkt i en barnfamilj. Tanken är att jag och Seb ska kunna kombinera våra hobbys, jag för hud och Seb håller i bössan. Sedan kan seb självklart ta med sig henne och jaga fast jag inte är med. Jag kommer att gå valpkurser och lydnadskurser och kanske även kunna tävla i jakt. Utställningar lär det också bli en del av. Med andra ord så får jag nu min egen hobby och min egentid där jag kan fokusera på mig och valpen.

Här har ni de två tikarna det står emellan, båda är jättefina och mysiga. Sigrid har jag fastnat för nr det gäller utseendet och Cypern visade sig varar supermysig i sättet och blev därför också jättesöt. Kommer nog att låta uppfödaren välja då vi inte kan.

                                                         Sigrid



                                                        Cypern


1 kommentar: