lördag 20 oktober 2012

TACK goaste svärmor!!!

Idag fick jag äntligen kliva upp på hästryggen och rida en ordentlig lektion för en instruktör!!! Hur kul som helst! Svärmor rider kontinuerligt lektion på islandshästar och försöker hela tiden få mig att förstå hur underbara dom är och att det är mycket bättre än att rida stora hästar. Idag fick jag följa med henne och rida dubbellektion. Blev mycket positivt överraskad över hur roligt det var att verkligen RIDA islandshäst, inte bara åka med som man gör på turridning. Jobbade mycket med att lösgöra hästarna i tölt och mot slutet skulle vi även trava. Då slog det mig, jag vet inte hur man får en islandshäst att trava.. ha ha ha.. det gick efter ett tag men helt enkelt var det inte :)

Här gör vi oss redo för lektion nr 1. Kommer inte ihåg vad hästen hette, är ju så konstiga isländska namn :) Jag ska rida hästen till vä. Jättemysig och kände att jag hittade lite "knappar" på slutet av lektionen.


Lektion nr 2. Hästen heter Garri och är en sagolik läromästare. Heeeelt underbar, vilket tempo och superkänslig för hjälperna. Gjorde man rätt så kände  man det på en gång, många ahaupplevelser :)


Snacka om att jag kommer att ha världens träningsvärk efter detta då jag knappt suttit på hästryggen sedan innan Emil blev till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar