lördag 26 oktober 2013

Veckan som gått

Det började i måndags med ett besök till busfabriken med Anna och Fille som sällskap. Blev en riktig hit, nu är killarna tillräckligt stora för att verkligen uppskatta busfabriken. Emil gick runt och bara kollade med jättestora ögon en stund innan han faktiskt vågade släppa loss. Riktigt kul å se dom, dom hade verkligen kul!!!! Inget gnäll över huvudtaget :)
 

Det fanns en massa roliga tunnlar att leka tittut i!!!! Och lite fönster att spana i och ropa titta!!!!!
 

Bollhavet var inte riktig en hit men han var heller inte rädd för det denna gången.
 

Jag och Emil drog i väg i myllret av gångar för att leta efter den låååånga rutschkanan. Han var så söt! När han gick åt fel håll sa jag nej, åt detta hållet, då vände han snabbt och gick åt det hålet jag ville :)
 

Hittade Anna och Fille under letandet och tog en paus för att skjuta lite kanoner
 

Till slut kom vi fram till den långa ruschkanan!!! Trodde aldrig att Emil skulle våga men ack vad fel jag hade. Han satte sig snabbt i mitt knä och så bar det av. Fort gick det och kul var det. Emil var salig och ville åka mer!!!!
 

Lite studsmatta blev det också, Anna blev visst lite trött och lade sig för att vila en sväng ;)
 

I Torsdags åkta jag och Erica på hockey i Cloetta center för att heja på Leksand!!!! Heja heja heja!!!! Men vad hjälpte det, dom förlorade mot LHC med 1-5. :(
Kul var det i alla fall, det är ju sådan stämning och kul å umgås med min dalkulla :)
 

Idag blev det en sväng till Tornby för att handla lite, blev en sväng in på IKEA för att köpa en liten pall till Emil också.

Väl hemma när jag skulle packa ur bilen han jag bara vända ryggen till så såg det ut så här! Han klättrade blixtsnabbt från passagerarsidan där dörren var öppen till förarplatsen och greppade ratten. Han vet redan hur det ska vara :) Kommer ihåg när jag var ca 4 år och frågade mamma och pappa om jag fick köra bilen. Ja sade dom, vart överlycklig och hoppade in vid ratten för att då inse att jag nog inte kunde köra bilen ändå. Jag nådde inte ner till pedalerna, så pappa fick köra alla fall :(
 


Pallen var en hit, nu får jag knappt honom därifrån, det är ju jätteroligt att borsta tänderna och sedan blöta tandborsten måååååånga gånger!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar