fredag 6 mars 2015

Amning/flaskmatning

Har haft lite tankar runt om detta. Både jag och Seb har ibland fått lite konstiga miner när vi varit hårda på att det är vi och ingen annan som ger Theo ersättningen, fick även det med Emil. Bara för att alla "kan" mata så känns det som att det ska vara ok att någon annan gör det då och då. Vi har läst någonstans, kommer inte ihåg vart nu, att det är viktigt att det är föräldrarna som matar för att barnet ska knyta an till sin mamma och pappa. 
När det gäller amning däremot så är det ingen tvekan om att det är mamman som matar, det är aldrig någon som skulle komma på tanken att säga: - du, jag har lite mjölk kvar i mina bobs. Är det ok att jag matar ditt barn???
Varför är det så? Lite tankar jag haft då det varit struligt med amningen båda gångerna. Har släppt lite på det denna gången då Theo ammade längre så jag tycker att det är ok att farmor och mormor matar någon gång inland då de tillhör familjen och Theo kommer att knyta an till dom också. 
En liten tankeställare när det gäller just ersättning när dom är små bebisar, övrig mat och välling är inte alls samma sak tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar