onsdag 13 juni 2012

Alingsås och tjejerna!

I helgen som var drog jag och Emil till Alingsås för att mysa med mina tjejer. Var lite nervös då jag inte åkt så långt med skrutt själv, men det gick jättebra! Emil sov nästan hela vägen, vaknade i Borås men var ändå lugn så vi fixade resan i ett streck!
  Efter att Emil fått lite mat och jag fått sträcka på benen bar det av till Johannas mormor och morfar på kalas, känner nästan hela johannas släkt så det var jättemysigt! Emil var inte riktigt lika övertygad, gnäll gnäll. Tog även en snabb promenad runt kvarteret för att hälsa på Alfred och Linda som jag inte träffat sen Emil föddes. På vägen träffade vi min gamla hyresvärd, var lite kul att höra att han inte glömt bort mig=)

Sen bar det av till staden för att möta upp Tintin och Maria för lite tjejtjöt på Mangiamo. Emil sov hela tiden så jag kunde bara sitta och njuta av sällskapet och maten. Det är nåt speciellt med att sitta och tjöta skit med mina tjejer!!!


Snacka om att Johanna har en linslus till son, ha ha ha


Lite närmare..

jag når nästan kamerna nu...



Det märks att grabbarn lägger märke till varandra mer nu, riktigt kul!!


Morgonmys med min skrutt!! Kan dock inte säga att jag är speciellt utsövd. Jag har hört Adam typ hela natten, sista gången jag kollade på klockan var 02:30. Enligt Johanna har Adam sovit till typ 04 alla fall, och då tror jag att jag sovit ett tag för Emil väckte mig vid 06 och då var det tyst.. ha ha.. lite kul att vi säger helt olika tider!


Adam har knyckt Emils favvoleksak och visar stolt upp den=)


Adam fick några majskrokar när vi andra fikade lite så jag frågade om Emil fick smaka en, det fick han och det sa bara svich så var den borta. Måste säga att jag blev jätteförvånad, det hade jag inte räknat med. Min skrutt börjar bli stor!!

 
På söndag eftermiddag var det dags för oss att åka hemåt. Nyäten och trött trodde jag att chanserna för sovande skrutt hela vägen skulle vara stor så jag var inte så nervös. Men ack så fel jag hade. Han vaknade redan i Jönköping, då var han relativt lugn ändå. När vi närmade oss Gränna var han i upplösningstillstånd så då blev det ett stopp för lite mat och inköp av godis och dricka till mig, Sen var det lugnt ett tag men säg det lugn som varar. Nästa stopp blev Mjölby då han åter var i upplösningstillstånt. Vi gick på promenad och kollade på lastbilar och jag ringde Seb för att berätta hur det låg till. Körde vidare efter en stund och då somnade han och sov tills vi var hemma.. phuu!! Lite svettigt var det allt att åka själv, tur att vi 'r två när vi ska ner om två veckor igen och fira midsommar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar