torsdag 14 februari 2013

En skruttig alla hjärtans dag!

Det blev inte så mycket till firande i familjen Lindén/Andersson idag, en semla blev det när Emil somnat för kvällen. Vi har helt enkelt inte orkat. Det började i tisdags eftermiddag med att Emil blev jättehängig. Hade hostat lite på dagen men inget mer. Tog tempen och den visade 39,1. Seb fick åka och handla själv och köpa med panodilsupp till Emil. Febern har hållt i si sedan dess, pendlat mellan 39-40,1. Han har varit jättehängig, gnällig och klängig. Nätterna har varit jätteskruttiga och han har sovit mellan oss och dagarna har han vägrat sova någon annan stans än i min eller Sebs famn, hellst min då han varit jättemammig. Stackars lilla skrutt. Ringde 1177 idag för att få lite råd och hon sa att det varit jättemånga som ringt in med samma symptom idag, det är något som går så det är bara att härda ut och försöka få i honom mat och dryck.
Hoppas innerligt att han sover inatt och är piggare i morn då jag ska jobba två nätter, inte kul för Seb om det fortsätter med jobbiga nätter och inte kul för mig om jag inte får sova inatt =/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar