måndag 11 februari 2013

Jobbtankar

Jag blir snart GALEN!!!!! Vet inte hur vi ska få ihop våra arbetstider med förskolan och det är inte långt kvar förrens det är dax att skola in. Man är nervös för inskolningen samtidigt som man är LIVRÄDD för hur det ska fungera rent praktiskt. Om vi får ihop våra scheman så kommer vi antagligen att ses var 6:e helg eftersom jag jobbar 2 av 5 helger och Seb jobbar var annan helg. Hur länge kommer vi att orka detta och hur länge kommer det att dröja innan Emil frågar varför vi inte är lediga ihop någon gång.
Seb har äntligen kommit dit han vill i jobbväg, han jobbar just nu i länspoolen för Falk ambulans. Det innebär att han har ett grundschema som kan ändras. Och om han jobbar dag slutar han enl schemat 17:30, men kan lika gärna få en skjuts 10 min innan han slutar, vilket innebär minst en timmes övertid.
Jag har känt att jag trivs väldigt bra på neurologen och att jag inte alls känner för att flytta på mig, jag vill verkligen inte jobba i kommunen som SSK, jag har jobbat nästan hela mitt yrkessamma liv som USK i äldrevården och känner att jag kan den biten och inte vill tillbaka. Så vi bestämde att vi försöker så som vi har det nu och ser hur illa det blir.
Nu vet jag inte riktigt längre vad jag vill. Läget på jobbet är katastrofalt, schemat är upp och ned, det finns inga sjuksköterskor och alla går mer eller mindre på knäna. Vet inte hur många gånger Björn har bett mig byta turer sedan jag började jobba igen. Jag kan ju vara flexibel nu i Feb när Sen ändå är hemma, men hur blir det sedan????? MÅNGA TANKAR BLIR DET!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar