fredag 3 maj 2013

Mormor på besök!!!!!

I onsdags kom mamma/mormor på besök och stannade tills idag. Riktigt roligt att få ensamtid med mamma, vet inte när det hände sist. När hon kom tog vi lite kaffe och wienerbröd på altanen och sedan gick vi en rejäl hundpromenad i värmen, helt underbart!!!!! Senare på kvällen när Seb kom hem så käkade vi god hjortytterfilé och potatisgratäng, mums!!!
Igår blev det en sväng till Tornby för att mormor skulle få köpa en försenad födelsedagspresent till Emil, det blev en paraply sulky som ni ser på bilden. Kommer att bli riktigt skönt att slippa släpa på tunga vagnar när man ska iväg till den stora staden :)




I morse när jag stod och gjorde i ordning håret och sedan vände mig om fick jag se det här.. hmmm.. det där är ju inte mina saker tänkte jag innan jag fattade att det var mormors necessär han hade hittat.. ha ha ha..


Idag har vi bara myst i solen och lunchen käkades utomhus, riktigt skönt väder. Jag och mamma mös i varsin stol medans Seb tvättade trallgolvet med högtryckstvätten. Finns det något bättre än att bara mysa och plocka med lite saker ihop fast ändå på varsitt håll. Mamma fick ett ryck och började riva i den gamla humlen som klättrar på treassen och jag hakade på. Blev en riktig utomhusdag idag.
Nu har mamma åkt hem igen och vi ses nästa gång till bröllopet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar