måndag 29 september 2014

Dop/Bröllop

I helgen bar det av till Borlänge för dop av kusinen Lily. Kändes jätteskönt att jag mår så pass bra som jag gör så jag orkade åka. Bilresan gick jättebra. När vi kom upp blev det mys och mat med mormor och morfar. På lördagen åkte vi till kupolen en sväng med mamma. Blev mat på ett överfullt IKEA och lite shopping på Kupolen. Maaaaaaaassa folk, fattar verkligen inte att alla väljer att åka och shoppa när dom är lediga.
När vi kom hem var det dags att göra oss i ordning. Här har vi Emil redo för dop, skitsöt om ni frågar mig :)
 

När vi kom fram till kyrkan säger mamma att hon misstänker att det blir mer än dop. Hon tyckte att det verkade konstigt att dom bjudit så många vänner och att det dessutom skulle bli mat efteråt. Jag hade inte ens tänkt tanken och vågade inte riktigt tro på det mamma sa. Sa till Seb när vi gick runt kyrkan vad mamma sagt. Han trodde inte riktigt heller på det, sa att dom kanske inte vill göra som alla andra bara. När dom väl kom in i kyrkan och jag fick se Jennys klänning fattade jag att mamma haft rätt. När sedan värdparet satte sig i bänkraden med Lily stod det klart, det blir även bröllop!!! Jätteroligt!!!!! Brorsan har verkligen hittat sin livskamrat och jag är såååååå glad för deras skull!!!
 

Efter bröllopsceremonin var det dags för lillskruttan att få sitt dop, så himla fin i sin lilla folkdräkt!!!
 

Stort grattis herr och fru Lundén och hjärtligt välkommen in i familjen Jenny!!!! Du gör verkligen min bror till den lyckligaste i världen!!!
 

Efter bröllopsmiddagen var det dags för mamma att skjutsa hem mormor/gammelmormor och dags för en överspeedad Emil att sova så vi åkte hem. Där väntade dessa!!!!! Det är verkligen det godaste som finns och det har nästan blivit tradition att mamma tinar lite kräftor när vi kommer upp. Finns inget godare än egenfiskade kräftor!!!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar