måndag 22 december 2014

Lite gott och blandat

Det har sedan två veckor tillbaka gått magsjuka på dagis. Detta innebär att Emil har fått vara hemma. Lite tufft har det allt varit att försöka hålla honom sysselsatt men det har gått. En dag blev det Leos med Anna och Filip. En riktig hit!!!! Grabbarna röjde gärnet och höll sams! Tycker att det är lite roligt, både Emil och Filip tjatar om att de vill leka med varandra men när dom väl ses bråkar dom en hel del. På Leos blev det bara något litet gruff annars lekte dom riktigt bra!
 




Alltid lika kul att leka med mammas hårfön! Han vill även ha hårskum när jag tar :)
 

Det har varit lite tufft att natta Emil när Seb jobbar natt så förra helgen fick Emil sova hos farmor en sväng så att jag fick vila och han fick full fokus utan att Theo snodde uppmärksamheten. Gick jättebra. Inga tårar när jag åkte och när jag pratade med honom i tele på morgonen berättade han att han var hos farmor, åt smörgås och kollade på tv.

Ett skumbad blev det såklart åxå hos farmor!
 


Glasögon är mycket roligt att prova
 

Lyckades få barnen att posera inför kameran för julkortsfotografering!
 

I år blev det vist ingen adventsgran, det blev belysning i flaggstången i stället. Riktigt läckert blev det.
 

Igår blev det en sväng till Nyköping för att hälsa på en kennel som föder upp beagle. Har sedan tidigare funderat på att skaffa labrador för att jag vill ha en hobby där jag kan få lite egentid. Seb har ju jakten. Nu har vi tänkt om, det blir en Beagle istället. En jakthund som jagar hare, rådjur och hjort. Tanken är att jag ska gå hundkurser och lära mig föra hund på jakt så att vi kan kombinera våra hobbys. Ska även gå kurser i viltspår för eftersök av skadeskjutna djur. Vi har lagt in en intresseanmälan och det blir förhoppningsvis valp i slutet av sommaren!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar