fredag 27 februari 2015

Bärsele eller sjal?

Nu har jag velat länge. Köpte en sjal när Theo var pytteliten för att jag tänkte att sjalen skulle vara den bästa för min rygg och trygg för Theo. Visst, den var bra när han var liten och sov mest hela tiden. Nu vill han inte sitta vänd mot mig och han har absolut inte tid att vänta på mig när jag ska knyta på mig sjalen som är hur lång som helst, sedan tycker jag att det är svårt att få den att sitta bra och svårt att få Theo att sitta lika varje gång. Med andra ord har jag kommit fram till att sjal inte är för mig. Hittade en Ergo baby på nätet på rea och slog till. När den kom hem blev jag mycket besviken, den satt inte alls som jag hade tänkt mig. För det första så satt knäppningen av selen i nacken, ska man behöva hjälp för att knäppa den??? Sedan fanns det inget stöd för Theos nacke, vilket är dumt om Theo somnar i selen och det går inte att ha honom framåtvänd. Med andra ord blev det att skicka tillbaka den och istället blev det en ny Baby Björn One. Den är jag mycket nöjd med, Theo också :) Man kan ha honom vänd mot mig, utåtvänd och på ryggen. Ryggläget får man ha från 1 års ålder, kommer att funka fint när man ska knata runt med valpen i skogen! Den fick bäst i test av en ergonom på programmet plus, man kan när han sitter mot mig ha bred benställning som är bra för Theos höfter och det är bra stöd för nacken.

Så till slut har jag kommit fram till att jag föredrar sele framför sjal.

 

Vi kör en uppdatering när det gäller kirurgen när jag ändå håller på och skriver. Det kommer att bli operation om 6-8 veckor. Bråcket är stort, vilket är bra då risken för inklämning då är mindre då. Nu är det bara att vänta och se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar