tisdag 3 februari 2015

Sjukstugan fortsätter

 Jag trodde verkligen att det var över med tanke på att Theos Temp Hållt sig runt 37,7 i helgen. Men icke, Theo tempade upp till 39,0 igår och har sedan dess varit hängig och jättegnällig. Inatt sov han på min bröstkorg. Idag har det fortsatt med feber och skrik, svårt att komma till ro. En sväng till Vc efter att ha pratat med Bvc som tyckte att det lät som öroninflammation. Det var det inte, säger samtidigt till om att jag tycker att han är svullen i vä ljumske. Hon tycker inte att det är något att titta på nu, det kan jag ta med Filippa nästa vecka. När jag kommer hem visar jag svullnaden för Seb som  blir lite orolig då det verkar som han är besvärad av det. Han lyckas trycka tillbaka det och då slutar Theo skrika. Med risk för att det kan vara ett inklämt bråck så blir det även ett besök på akuten. Där kan dom inte se något då Theo är tyst och brocket inte åkt ut igen, enl dr så är det troligen inget farligt. Ska ta kontakt med Bvc. När vi kommer hem ser man tydligt att brocket åker ut när han skriker och går tillbaka när han slappnar av. Fortsättning följer. Sitter just nu med en febervarm skrutt i famnen, mammahjärtat blöder!

2 kommentarer:

  1. Stackars liten. Hoppas han kryar på sig snart. :( Kram

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt. Tråkigt när sjukvården inte tar er på allvar! Hoppas han blir bra snart! Kram

    SvaraRadera