söndag 26 februari 2012

Babybjörn eller bärsjal???

Det är frågan. Jerre och Elin har hela tiden använt bärsjal till Emils kusin Molly och hela tiden förespråkat den starkt framför babybjörnen. Att den är bättre för både bebis och den som använder den. Jag har hela tiden tyckt att det ser så krångligt ut att "snöra" på sig sjalen och att det är mycket smidigare med babybjörnen, så stor skillnad kan det ju inte vara, tills jag jämförde dom. Har känt av rygg och axlar när jag burit runt länge med Emil i babybjörnen så igår när vi var på kalas hos Jerre och Elin, Jerres födelsedag, så passade jag på att prova sjalen för att se om den nu var så bra som dom säger. Och jag måste motvilligt medge att det kändes bättre för ryggen. Och så svårt var det inte att knyta den heller när man väl fick prova själv. Då dom hade en extra sjal som är för lite större bebisar så fick vi låna deras, tack så jättemycket!!!

Idag var vi ute på promenad med bärsjalen och jag måste säga att det var mycket behagligt, kände att jag kunnat vara ute en bra stund utan att det gjorde ont i ryggen=)
När vi kom hem blev det hembakade semlor som min älskling bakat idag!!! Mycket smarrigt=)

BabyBjörn Active. Ska vara ergonomiskt anpassad för den som bär och ge bra stöd åt bebisen.
Bärsjalen knyten för de allra minsta. Sen finns det en uppsjö av olika varianter av knytningar.



Igår var det dax för kalas för Sebbans bror Jerre och det blev Emils första kalas med lite fler människor och många intryck. Han såg ganska förvånad ut till en början, men sen tyckte han visst att det blev lite för mycket och det blev lite gnälligt. Tror att det var en kombination av magknip, trött och för mycket intryck på en gång. Men jag är ändå stolt över våran lille son som så småningom lugnade ner sig och somnade i pappas famn efter att ha fått ytterligare lite mat.

När vi kom hem var det dax för pyjamas och nattmålet, somnade utmattad vid 23:00. Snacka om att jag blev förvånad när jag tittade på klockan nästa gång han vaknade, ca 5:00. Man blir visst väldigt trött av att gå på kalas=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar