onsdag 22 februari 2012

Vart tar tiden vägen????

Tänker att jag har all tid i världen, men nej, det har man visst inte. Allt tar så mycket längre tid och lillskrutt tycker inte alltid att han vill samarbeta med mig, he he. En utflykt om dagen är det man hinner med. Idag gick vi upp vid 9:00 efter att skrutten har gnölat i någon timme. Först är det frukost till honom och sen till mig. Därefter är det dax för hundpromenad och tänker att han ska sova nån timme i vagnen när vi kommer hem så jag får skriva inköpslista för veckohandlingen. Det tyckte inte Emil var nån bra idé, gnölar vidare så det blir mat och blöjbyte. Under tiden han äter gör jag en hand fri så jag kan fixa inköpslistan. Sen iväg till Maxi och handling, där sköter han sig jättebra och sover tyst och snällt. När vi kommer hem sover han en liten stund så jag hinner börja med maten men sen är det gnälligt igen och jag tar upp honom i babybjörnen där han somnar. När allt det här är gjort är klockan 19:30. Hmm.. som sagt, jag trodde att jag skulle ha svårt att få tiden att gå nu när jag är mammaledig, men icke!!

Sen har jag börjat fundera om lillskrutten har det lite besvärligt med magknip. Börjar se ett mönster. Det har varit väldigt skrikigt och gnälligt på eftermiddagarna och kvällarna ett tag nu, och vissa dagar är han inte nöjd alls på hela dagen. Han verkar vilja ha mat hela tiden och när han får de så är inte de heller bra, kräks mycket och blir inte nöjd ändå. När han väl kommer till ro så går det kanske 5 min så vaknar han i panik och börjar skrika. Det skär i hjärtat. Har läst massa på nätet och det finns lite olika alternativ på saker som kan hjälpa. Magmassage, Minifom, Semper magdroppar, kamomillte osv. Tänkte börja med Semper magdroppar då det verkar funka enl många på familjeliv och det känns inte riktigt som läkemedel eftersom det är en oljelösning (solros) med tillsatts av aktiv bakteriekultur.

1 kommentar:

  1. Det låter precis som tremånaderskoliken Molly hade... Vi gav minifom och det hjälpte rätt bra, sempers magdroppar är typ samma tror jag! Håller tummarna för att det funkar!

    SvaraRadera