tisdag 8 januari 2013

1 årsdagen

Hipp hurra på Emils födelsedag!!!! Shit!!! Kan inte fatta att våran älskade skruttunge nu är 1 år. Han är ingen bebis längre, han är ett litet barn. Känns hur stort som helst!
Vi började dagen med presentöppning i sängen så klart, mormor hade skickat lite paket på posten så sammanlagt blev det tre paket på morgonen. Efter detta var det dax för frukost och packa lite inför dagens äventyr som bar av till badhuset. Emil älskar att bada i badbaljan hemma så det kändes som att detta skulle kunna bli en hitt, och det blev det! När vi kom dit sa dom i receptionen att det varit babysim på förmiddagen och att den bassängen nu var öppen så vi började där. Den var ganska djup så Emil nådde inte botten, vilket han tyckte var lite läskigt. Han klängde sig fast hårt på mig och Seb om vartannat. Efter en stund gick vi över till den vanliga barnpolen och det tyckte Emil var mycket bättre då vattnet bara nådde honom till midjan. Han gick mellan mig och Seb och utforskade omgivningen med stora ögon, massa att spana på och det syntes att han stortrivdes så hit åker vi nog fler gånger :)
När vi kom hem så kom svärmor över på lite mat och ytterligare lite paket. Även lite tårta så klart dagen till ära. Emil fick också smaka och det gick verkligen hem, han ville bara ha mer och mer och blev besviken när den var slut.

 
 
 
Jag skrev i tidigare inlägg att jag trodde att han skulle gå innan sin ettårsdag. Jag kan nu meddela att jag hade rätt! Han började fredagen efter julafton, då släppte han vagnen och tog två steg mot mig. Jag blev jättepaff och berättade för Seb, han trodde inte riktigt på mig. Men typ en timme senare gör han samma sak igen och då ser han det med egna ögon. Efter detta har Emil legat i hårdträning och balansen blir bättre och bättre för varje dag. Idag kan han gå mellan 5-10 steg mellan mig och Seb eller från möbler till någon av oss. Han har även börjat med att ta egna promenader mellan möbler, men det där med att kolla balansen och inte bara köra på har han missat så det gäller att passa lite på honom så det inte blir världens vurpa. Emil är överlycklig för att han äntligen kan gå, det är ju det han strävat efter sedan den dagen han föddes... ha ha ha..
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar