tisdag 22 januari 2013

Bättre sent än aldrig!

Så, då var det dax. Dax att lämna Emil till svärmor några timmar för ett biobesök. Söndagen började med att telefonen ringde och väckte mig kl: 06:00. JOBBET!!! Vill inte och ber henne prova någon annan. Efter en stund ringer telefonen igen, säger att jag fortfarande inte vill och att hon får ringa chefen som får säga åt mig att komma in i så fall, det är bara hon som kan lova kvalificerad övertid och ledig dag. Hinner inte mer än lägga ner huvudet så ringer chefen och säger åt mig att åka till jobbet, bara att klä på sig och åka. Man har valt fel yrke, suck!! Ja ja, det gick bra att jobba och jag flexade ut vid 14 så det var rätt ok ändå. Bion började 15 så jag bytte om och åkte till svärmor för att hämta Seb som då hade lämnat Emil hos svärmor. Måste säga att det kändes ganska skönt att slippa vara med och lämna, hade nog blivit svårare att koppla av på bion annars. Nu gick det jättebra och Emil var inte alls ledsen när Seb gick och det hade gått jättebra hela tiden! Känns så skönt att veta att det faktiskt funkar! Kunde slappna av under hela bion och njuta av sällskapet och filmen, såg Hobbit i 3D.  Efter filmen blev det pizza hemma hos svärmor.

Igår åkte vi till Freja i Grebo för lite ettårskalas. Det var mycket trevligt och Emil tycker att det är lite kul med sina kompisar. Blev fruktsallad med grädde och massa bus. Johanna har en köksö som Emil tyckte var mycket rolig att promenera runt, runt och runt igen :) Emil går mer än han kryper nu, han har verkligen legat i hårdträning och har faktiskt ganska bra balans nu. Han är överlycklig!!!

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar