fredag 26 april 2013

Möhippa!!!

Så var det dax, har faktiskt inte tänkt så mycket på det eftersom det är en bra stund kvar till bröllopet så jag blev väldigt överraskad. Den 13/4 på morgonen kom Elin och Malin och knackade på dörren, med sig hade dom frukost. Jag tänkte att oj vad trevligt med lite främmande så här på morgonkvisten, frågade vad i all sin dar dom gjorde här men jag fick inte något riktigt svar. Tänkte inte mer på det, tänkte att dom kanske skull iväg på hundträning eftersom dom båda är hundnördar. Det jag inte tänkte på var att ingen hade hund med sig.. ha ha ha.. Vi hann äta nästan hela frukosten innan jag fattade vad som stod på, vågade inte säga något på en gång eftersom jag var rädd att jag hade fel. Nu i efterhand kanske jag skulle fundera på vad dom gjorde ihop hos mig, dom umgås ju faktiskt inte så mycket privat.
  Jag fick nu i uppdrag att packa en väska med diverse pinaler: två pennor, baddräkt, badlakan, smink, strumpbyxor, sexiga underkläder m.m. Fy tänkte jag, vad ska det bli av detta :/
  Sedan bar det av i bil till stan där jag inte riktigt fick se vart vi skulle, när vi stannat fick jag sätta på mig ögonbindel och de ledde mig upp för en trapp som ledde till något som jag tyckte luktade garage eller lagerlokal av något slag. Sedan hörde jag hur ljudet blev mer dämpat och mjukare golv, där tog dom av mig ögonbindeln och där stod mina tjejer och sa SURPRIZE!!!!! Så kul att se dom!!!! Sedan upptäcker jag att jag befinner mig i en musikstudio. Hmmmm... Får reda på att jag ska sjunga in två låtar varav den ena ska jag sjunga själv och den andra ihop med tjejerna. Skitkul var det!!! Skumpa och rosevin fick jag under tiden såklart :)
  Sedan bar det av till en pizzeria för lite mat och tjöt. Hade då på mig en flanellskjorta ovanpå jackan, cowboyhatt och skärp med hölster och vattenpistol i :) Efter maten knatade vi ner till stan för pinsamma uppdrag, suck. Fast när allt kommer omkring så var dom inte så pinsamma, det mest pinsamma var att gallopera fram till en stolpe med min käpphäst för att binda fast honom där så han inte skulle smita.. ha ha ha ha.
  Nu bär det av till trädgårdsföreningen för lite 5-kamp, riktigt roligt med hoppa säck, kasta stövel och potatis på sked m.m. Synd bara att det var så kallt.


Här fyller vi på med lite mintu för att hålla värmen

Här ser min trogna följeslagare på stan.. ha ha ha ha..



Riktigt svårt var det att hålla tennisbollen kvar mellan knäna när man skulle fort framåt.


Kvällen avslutades hemma hos Malin där vi käkade tacos och körde lite tävlingar, jag vann allihop!!!! Så grym. Här ska vi rita en huvudfoting med munnen.


Måste säga att det blev en mycket lyckad möhippa med många skratt och massa tjöt. Tack underbara tjejer för en underbar dag och kväll!!!!!

 
 
Det bästa av allt var att tjejerna sov över i min fina gäststuga så jag fick ytterligare lite tid med dom och de fick träffa Emil som de inte heller träffar så ofta, så mysigt att Emil verkade gilla Maria, han kom till henne flera gånger och ville att dom skulle bläddra i en bok.
 
Saknar mina tjejer väldigt mycket ibland, frågan är om man skulle ses mer om man bodde närmare varandra. Känn som man lever sina egna familjeliv och är ganska upptagna med det. Man kanske inte skulle ses så mycket på vardagarna men någon gång mer än man gör nu kanske.. ja ja.. nu bor jag här och dom där, bara att försöka göra det bästa av situationen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar