tisdag 4 juni 2013

Le och busdag

Planen från början var att jag, Anna och Fille skulle hänga i trädgårdsföreningen och leka idag. Det blev inte riktigt så då Fille var tvungen att gå till doktorn en sväng vid 14:15. Hmmmm.. vad göra då?? Blev så att jag, Seb och Emil åkte till stan istället. Jag började med några ärenden i staden (lämna in ringar för putsning och gravering och inköp av skor till Emil) för att sedan bege mig till lekplatsen. Seb kom kort därefter efter att han åxå utfört lite sysslor på egen hand. Emil drog gärnet åt alla håll och det var ganska svårt att hålla koll. Han blev sur och gallskrek så fort vi försökte styra honom åt ett annat håll än han själv ville så det slutade med att vi gav upp och tog en sväng på stan med Emil i vagnen. Blev ett stopp vid domkyrkan för lite glassätning, blev riktigt mysigt alla fall :) Sen ringde jag Anna för att kolla läget. Fille hade nyss vaknat så jag och Emil åkte dit och spanade in lekplatsen där istället. Visade sig vara ett mycket bättre val då vi var ensamma där och det inte fanns så mycket att titta på överallt :) Dom lekte riktigt bra ihop!!!







Innan vi drog vidare upptäckte Emil att det fanns en "stemhimmel" här fanns ju massa fina stenar att stoppa i munnen.. ha ha ha!!!!

 
Efter leken köpte vi sushi och käkade hemma hos Anna. Efter maten insåg vi att båda grabbarna hade sand ända in i blöjan så Anna kom på den briljanta iden att klä av dom och stoppa ner dom i ett badkar. Det blev en hit. Båda grabbarna röjde gärnet och plaskade hej vilt. Mammorna skrattade så att vi grät!!!! Jisses!!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar