söndag 28 juli 2013

Skit att man inte har gröna fingrar!!

Insåg till min fasa idag att jag inte ens vet vad som växer i våran trädgård. Var ute en sväng idag och fixade i trädgården, Emil och Fanny fastnade borta vid ett träd och jag såg att Fanny tuggade på något som sedan Emil fick syn på och plockade upp. Tänkte att det är nog en pinne och gick vidare med skottkärran mot komposten. Sedan när Emil kommer gående mot mig ser jag att han har ett rödaktigt bär i handen och att det syns på tröjan att han även tuggat på ett bär. Wiiiiiiii tänker jag, vad är nu detta för bär??? Är det giftigt??? Ska detta sluta med att vi åker till akuten?? Googlade och hittade inget. Skickade mms till Seb som tyckte att det såg ut som plommon (syntes inte på bilden att de var jättesmå). Kan hålla med om att likheten fanns. Till slut ringde svärfar, som hade fått samma bild av Seb, och sade att det såg ut som krikon. Googlade på det och såg att det stämde. Phuuuu!!! Krikon är mycket ätbara och inte giftiga någonstans tack och lov!!!!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar