lördag 14 september 2013

Borlänge

Förra helgen bar det av upp till Borlänge och mormor och morfar för lite mys. På fredagen när vi kom upp väntade det här goa fatet på mig!!!! Seb tycker inte om kräftor så jag och mamma frossade i oss dessa helt själva... mummmmmma!!!!
 
 
På mornarna följde jag och Emil med mormor eller morfar på en snabb morgonpromenad med vovvarna. På löradsmorgonen gick vi runt ett litet indusrtiområde där det fanns massa traktorer m.m. och Emil vart helt salig. Skrek där, där, där hela tiden och pratade gärnet. Jag och mamma bara skrattade åt honom. På södagmorgonen följde vi med morfar ner till vattnet där jag lyckades fånga detta fina kort på Mac som slänger sig i vattnet!
 

Blev lite mys och sagoläsning med morfar (Emil satt still ca 1 min men det ser ju mysigt ut på kort) ha ha
 

På lördagen åkte vi ut till en strutsfarm där dom hade lite marknad. JISSES va stora fåglar detta är, riktigt läskiga. Emil tyckte att det var mycket spännande och satt tyst och spanade från vagnen.
 


Blev även en glass nere vid älven i Torsång, tanken var att fika vid cafét men det var 40st före oss i kön så vi gav upp den idén.
 


Senare kom bror och Jenny över på lite mat. Stort grattis till min kära bror som har hittat en toppentjej att förlova sig med!!!! Riktigt roligt att se honom må så bra :)
 

Mormor kunde inte låta bli att köpa en liten sak till Emil, blev ett tåg i duplo som Emil gillade skarpt!!!
Riktigt häftit att vi kunde sitta ute och äta i böjran av sept i nästan högsommarvärme! Hade toppentur med vädret denna helgt!
 

Medans vi packade det sista på söndagen passade Emil och morfar på att spana in Pingu en sväng :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar