lördag 28 september 2013

Hmmmmmm.....

......... jag tror redan att jag håller på att bli galen..... Och då är det jobbet det handlar om. Har jobbat i snart en månad och känner mig redan uttråkad. Har fått världens bästa introduktion av Cissi och går nu på egen hand. Då det är ett servicehus så är det många som är ganska pigga och klarar mycket själva, det innebär mindre jobb för mig. Jag har alltså gått från 100% mycket att göra till 30% mycket att göra. Kanske har lite dosetter och en omläggning på en hel dag, vad i helvete ska man göra med resten av tiden????? Frågade Cissi nu innan hon gick på mammaledigt och hon menade att det går i perioder med lite och mycket att göra, hoppas verkligen att det händer något snart annars vet jag inte hur länge jag blir kvar. Kommer i alla fall att invänta hemsjukvårdsreformen som kommer att bli 20 jan nästa år. Då kommer jag att byta kontor och få 3 ssk-kollegor på samma kontor. Då blir man inte lika ensam och man kanske fördelar jobbet så att man har lite inne och lite ute och då blir det ju mer att göra. Hoppas hoppas hoppas!!!!!

Sedan är det ju verkligen inte så här överallt i kommunen, nu låter det som att det är rena semestern att jobba som ssk i kommunen och det är det verkligen inte, ssk på vårdboenden har massor att göra och även på vissa sevicehus. LSS-ssk har hur mycket som helst så jag har bara haft "tur" att hamna på ett lugnt servicehus. Man kan ju önska ett annat ställe inom kommunen innan man öveger kommunen helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar