söndag 2 november 2014

Here we go again

Igår slog mjölkstockning nr 3 till och nu riktigt illa med feber inatt. Ringde 1177 idag och fick tid på jourcentralen. Antibiotika i 7 dagar blev resultatet. En sköterska där såg på mig hur jag mådde och ville att vi skulle prata efter att jag träffat läkaren. Jag bröt ihop inne hos henne och berättade om hur jag mått och att Theo aldrig varit nöjd efter amning. Hon sa åt mig att lägga ner amningen nu bums och ge ersättning fullt istället. Det var riktigt hårt att höra då men det var det jag behövde, jag kan helt enkelt inte amma och det är inte värt alla tårar att fortsätta traggla. Jag öskar att någon hjälp mig med detta beslut när jag mådde som jag gjorde med Emil för det är inte helt lätt att ta det beslutet själv. Känner nu att det är helt ok att ge ersättning istället och det är så skönt att se en mätt och nöjd Theo.  Nu ska vi börja leva och göra saker istället för att vila, vila och mamma dygnet runt. 

1 kommentar:

  1. Vad skönt att beslutet är taget. Vilken bra sköterska som tog tag i dig och hjälpte dig på traven. Du har ju verkligen gjort ditt yttersta. Hoppas nu att Theo blir nöjd och du får mer sömn och mindre stress. Stor styrkekram J.

    SvaraRadera