fredag 10 april 2015

Hemma igen

Vid 18:30 ca blev vi utskrivna från barnkirurgen. Allt har gått jättebra och Theo mår efter omständigheterna bra. Lite drygt 1 timme tog hela operationen med alla förberedelser. Jag fick vara med när dom sövde honom, det var nog det jobbigaste av allt då han blev så ledsen och stretade emot när dom höll masken med sovgas över näsa och mun. Efter det fick jag gå ut direkt, kändes inte alls bra. Fick sällskap av Anna uppe på min gamla avdelning under tiden som jag väntade på samtal från postop. På postop spenderade vi sedan ca 5tim då Theo var jättetrött och inte alls kände för att varken vakna eller kissa. Efter ca 2tim väckte dom honom så jag kunde ta honom i min famn och ge honom mat. Direkt efter somnade han om. I den vevan kom även Seb som hämtat Emil på dagis och kört honom till farmor. Skönt med sin andra hälft vid sin sida. Efter långa 5 timmar och lite dropp kommer äntligen en liten pink och i samband med det slår han upp ögonen och är helt klarvaken! Så himla skönt att se! Väl uppe på avdelningen igen stannade vi en timme sedan bar det av hemåt! 

Skruttungen på postop i väntan på att han ska vakna.


2 kommentarer: