måndag 27 april 2015

Öronbarn

Tror att det var igår som jag sade till Seb: jag tror att Theo klarade sig från öroninflammation denna gång (båda grabbarna blev förkylda förra veckan, Theo med feber). I denna förhoppning spenderade vi en mysig dag med Åsa och hennes son Erik som kom hit på förmiddagen och käkade våfflor. Efter det blev det en underbar eftermiddag med farfar och Karin i trädgårdsföreningen med fika och lek. Farfar och Karin turades om att leka med Emil i lekparken och eftersom Theo sov gott i vagnen kunde jag och Seb koppla av helt en sväng och njuta av solen!





Kvällen avslutades med att Theo hade jättesvårt att komma till ro och sedan vaknade han flera gånger under förnatten och ville inte somna om. Vid 2-2:30 började han gallskrika, det spelade ingen roll vad jag gjorde så var det inte bra. Kollade öronen och han reagerade mycket när man tryckte på höger öra. I
Idag på morgonen ringde jag Vc och fick en tid 10:30. Dr bekräftar mina misstankar, ytterligare en öroninflammation i höger öra och ytterligare en antibiotikakur. Suck!!! Det är bara att konstatera att Theo är ett "öronbarn", stackars liten! Han är nu inne på sin fjärde öroninflammation på de 6mån han levt. Fortsätter det så här blir det snart en remiss till öronmottagningen och det vill vi helst undvika, så vi håller alla tummar vi har att det lugnar ner sig nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar