måndag 20 april 2015

Mysdagar

I lördags åkte vi till fenomenmagasinet med farmor, blev en heldag med farmor! Emil hade jätteroligt på fenomenmagasinet, roligast var nog flygplanet som man kunde gå in i och låtsas köra. Emil och farmor gick verkligen in för det och jag och Theo satt som passagerare där bak, jag skrattade så jag tjöt åt deras konversation.




Efter fenomenmagasinet drog vi till våffelstugan för att där betala 50kr för en ynka våffla, svindyrt men supermysigt ställe!


Dagen avslutades i en kundkorg på ica för att sedan mysa lite hos farmor innan det var dags att rulla hemåt. Tack farmor för en underbar dag!


Idag åkte jag och Anna ut med grabbarna till 4H-gård för att inandas lite lantluft och mysa lite med djuren. Lite getter och åsnan Torgny gick lösa runt gården. Annars fanns det kaniner, höns, får, myskankor m.m. Vi hyrde även en häst för en timme. Jättemysigt, grabbarna fick vara med hela vägen. Dom hjälpte till att ta in Arrow från hagen, borsta, kratsa hovar och sadla på honom. Sedan fick dom turas om att skritta runt i paddocken.


Filip ser lite skeptisk ut men han tyckte att det var jättekul!


Emil var nöjd med 1½ varv i paddocken, jag är jätteglad över att han vågade igen!


När Arrow var tillbaka i hagen igen intog vi lite lunch i gräset, solen värmde verkligen! Som balsam för själen att komma ut på landet!!!


Avslutade med ett besök hos grisarna!
Theo syns inte på bilderna men han var såklart också med, först i vagnen sovandes och sedan i babybjörnen pillandes i Arrows man :) Han njöt också av dagen tror jag, mycket spännande att spana på :)


Dagen avslutades med grillat vildsvin med grabbarna och älsklingen! Med andra ord en suverän avslutning på en underbar dag!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar