torsdag 5 juli 2012

Mat

Det börjar bli dags att introducera mer mat nu. Tills nu har han fått både palsternacks- och morotspureer och det har funkat fint, han föredrar palsternackorna. Sen har han börjat äta en hel portion gröt på morgonen och det är en stor favorit.
 I början var jag livrädd för detta med mat, hur mycket ska han ha?? Med ersättningen har det ju varit så viktigt att proportionerna ska vara rätt för att han ska få i sig det han behöver och jag har hela tiden haft någorlunda koll på hur mycket han äter. Det börjar dock släppa lite och jag känner att det ska bli kul att börja med mat. Idag hade jag tänkt att vi skulle försöka med en hel lunch med kyckling, potatis och majspure, får se vad han tycker om det=) Provade lite kycklingpure igår och det verkar gå hem. Det är så kul att se honom vara så intresserad av maten som vi äter, sitter han i mitt knä så gapar han när jag för gaffeln till min mun.. ha ha ha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar