söndag 30 september 2012

Isladshästar

Igår fyllde min svägerska år och turridning på islandshäst stod på schemat! Hon frågade mig för någon vecka sedan om jag ville följa med och rida och självklart ville jag det, har ju inte suttit på hästryggen sedan ett tag innan jag blev gravid med Emil!!! Det var underbart och jag var helt lyrisk efteråt. Blev lite besviken när jag blev tilldelad min häst, han var typ den minsta av dom, men ack så mycket krut det var i honom!! Riktigt rolig häst! Jag och svärmor red sist i sällskapet och pratade massa hästprat och hon tipsade mig massor hur jag skulle få min häst att tölta bättre, var helt genomsvettig när vi kom tillbaka. Jag och svärmor kom fram till att vi ska rida lektion ihop någon dag så jag får prova på att jobba islandshäst på riktigt. Vem vet, jag kanske blir helt biten och börjar på ridskola med islandshästar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar