lördag 1 september 2012

NU!!!!!!!!!!!!!!

Nu j..lar, nu är det dax!! Är sååå trött på min mage som putar ut. Nu värre än någonsin med tanke på graviditet men den var lite putig redan innan. Jag vet, jag har sagt så och sedan har det inte blivit mer. Känner mig mer taggad än någonsin nu och känner att jag har orken att börja och drivkraften är att jag ska komma i en brudklänning och känna mig riktigt snygg nästa sommar!!! Vi började så duktigt för en vecka sedan med GI-kost, men både jag och Seb tappade orken totalt efter några dagar, orkade ingenting. Försökte riva lekstugan och plocka undan lite men jag kände mig svimfärdig. Är det någon annan som mått så när de gått på GI-kost?? Frågade mamma och dom har inte alls känt så.. hmm.. Hur som hells så skippade vi GI och har smugit in lite kolhydrater igen, men nu är det fullkornspasta och groft bröd som gäller istället. Mår redan mycket bättre! Vi tänker nyttigt och skippar de snabba kolhydraterna och undviker socker i den mån det går. Sen ska man ju röra på sig säger dom som vet så det har jag börjat med. Idag blev det en timmes powerwalk med vagn och hund, senare blev det ca 1 timmes promenad i skogen och leta svamp. När jag kom hem tränades magen med TRX. Nu gäller det bara att hålla detta=)

Här är vi på väg ut i svampskogen!! Blev dock bara ynka 3 kantareller :) Men det var sköt att komma ut i skogen så det gjorde inte så mycket, bättre lycka nästa gång!


Emil har varit lite kinkig och grinig i flera dagar nu och vi har inte riktigt förstått varför. Han sover dåligt på dagarna i vagnen och gnölar jättemycket när han vaknar, som att han inte sovit klart men inte kommer till ro så kan kan somna om. Nattetid vaknar han flera gånger, vänder om sig till mage och kommer inte tillbaka, och även nu verkar han inte komma till ro. Har varit riktigt jobbigt, man vet ju inte vad det kan vara. Funderar på om det kan vara tänder på G, han är lite svullen i överkäken. Sedan kom svärmor med teorin om att han kanske behöver mer mat. Han var jättegnölig på kvällen när hon var här och hälsade på och tyckte att vi skulle prova med att ge mer mat så han fick en flaska välling, som han åt upp och sedan blev lugn. Senare på förkvällen  däckade han i vagnen och sov som en stock i 1½timme. Sedan nattvälling och sov hela natten. Läste lite på nätet och har pratat lite med dom som jobbar på familjecentralen och kommit fram till att han kanske får för lite mat i jämförelse med hur mycket han rör på sig, så nu har vi ökat upp till två lagade mål mat och 3 välling/grötmål och ett mellis med macka och frukt. Dagtid är det mycket bättre redan, han är gladare och sover bättre i vagnen. På natten vaknar han fortfarande minst en gång men det är ändå bättre än innan så det är ju bra. Ska till BVC på måndag, ska bli spännande att se hur mycket han vuxit på två månader och framförallt, hur mycket han väger.. ha ha ha.. gissar på över 10kg=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar