lördag 30 mars 2013

Jobbtankar

Vad ska man göra, just nu jobbar vi typ om varandra hela tiden, Emil har det bra som alltid har en förälder hemma men jag och Seb får typ ingen tid tillsammans. Vi har var sjätte helg ihop där vi kan hitta på något med våra vänner, ska det verkligen vara så. Jag vet att jag tänkt att det får gå en stund med tanke på att Seb trivs där han är och jag trivs där jag är men nu är inte jag lika säker längre. Det är väldigt tufft på jobbet nu, mycket att göra och lite tid att hinna med det på. I fredags kväll var det väl egentligen en ganska lugn kväll men den förstördes med att jag konstant blev avbruten av telefonen, anhöriga som ringer och vill veta hur läget är och röntgen m.m. som ringer om olika undersökningar. Till saken hör att jag varit ledig flera dagar och inte riktigt kunde svara på alla anhörigfrågor, kände mig maktlös. Ska det vara så att man ska vända ut och in på sig själv varje arbetspass, känna att man inte räcker till och att man med nöd och näppe kommer ihåg allt som ska göras????  Här om kvällen när vi jobbade fick vi upp ett akutfall som tog massor av tid och det blev övertid, dessutom är det bara en ssk på natten som kände att hon inte ville vara själv så jag stannade. Det går väl bra någon gång ibland men inte alltid.
  Nästa vecka ska jag ha POU-samtal med chefen, typ som utvecklingssamtal där man pratar om hur man känner och vad man har för planer för hösten. Vad ska jag säga??? Har kommit fram till att jag måste vara ärlig och berätta att jag kanske vill flytta på mig, att det inte funkar familjemässigt med dom här arbetstiderna. Sedan vet jag ju inte riktigt vad jag vill. Kommunen vill jag inte till, känner att jag gjort mina år som usk i kommunen. Det spelar ingen roll vilken avdelning man väljer på sjukhuset så har dom samma arbetstider. Så vad blir kvar då??? Mottagningsarbete på sjukhuset är dagtid mån-till fre men vill jag det??? Nej, jag tror inte det. Har grubblat länge och kommit fram till att Dialysen kan vara något för mig, bättre arbetstider och kul med alla apparater :) Vet inte alls om det finns några jobb där men jag tänkte visa intresse och se om det kan finnas något till hösten. Håll tummarna för mig!!!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar