torsdag 7 mars 2013

Liten har blivit stor

Kan inte fatta att min lilla plutt har blivit så stor. Han springer numera istället för att gå och han är jättestadig på benen. Vi tog en tur till IKANO igår för lite småinköp och storhandling på Maxi. Han var helt överlycklig när han fick gå själv i affärerna och mamma fick jaga honom för att han inte skulle riva stället :) På övervåningen upptäckte han att det gick att luta sig mot glasräcket och spana på alla som gick nedanför, sååååå spännande att jag knappt fick honom därifrån.. ha ha ha..


På IKEA hittade vi en potta, det är nog hög tid att börja potträna. Emil var inte helt övertygad om att det var skönt att sitta på den med rumpan bar, mycket bättre med byxorna på :)


Liten har verkligen blivit stor. Börjar få riktigt många fjärilar i magen nu, på Måndag är det nämligen dax för första inskolningsdagen på förskolan. Måste säga att jag känner blandade känslor, å ena sidan vill jag inte alls lämna bort våran skatt till folk som jag inte känner och å andra sidan ska det bli lite skönt att komma in i den vardag som kommer att gälla framöver. Jag trivs med att jobba och att även Seb jobbar, jag får då social tid på jobbet, mysig tid ihop som familj och ensamtid med Emil. Hoppas verkligen att det kommer att funka bra på förskolan. Vi har fått ihop våra scheman nu i tre månader så paniken över våra skiftarbeten har lagt sig lite, men faktum kvarstår att vi kommer att ha en helg på 6 veckor ihop. Tänker att vi kör på så här ett tag så får vi se vad som händer i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar