måndag 26 augusti 2013

Jobb

Nu börjar det verkligen dra ihop sig, jobbar sista passet på neurologen på torsdag och börjar nya jobbet på tisdag nästa vecka. Nu först börjar jag förstå att jag ska sluta, kollegor börjar säga hejdå och kramas för att vi inte ses mer innan jag slutar. Jag får "onda" ögat av flera stycken som verkligen inte vill att jag ska sluta, det värmer i hjärtat! Måste säga att jag mött många fantastiska kollegor och vänner som jag kommer att sakna massor!!! Känner så blandade känslor för neurologen. Kassa arbestvillkor, vet aldrig när man får semester, vet aldrig om man jobbar röda dagar, jobb 2 av 5 helger och massa kvällar och nätter. Det var de negativa sidorna. De positiva är att jag lärt mig massor, har både ssk och läkare att rådfråga på nära håll och alltid omgiven av goa kollegor.
Nya jobbet då. Nackdelarna är att jag är ensam ssk på hela servicehuset, eget kontor där jag sitter själv, doktor endast några gånger i veckan och kanske inte lika "spännande och aktionfyllt" arbete. Fördelarna är att det är nästan bara dagtid, inga nätter, var 5:e helg och lätt att få ledigt när man vill. Känner ändå att jag gjort rätt, familjen går före jobbet. Sen känner jag att det ska bli lite roligt och spännande med nytt jobb!

Kommer dock att sakna detta =)
Sätta nålar och blanda massa roliga dropp! Sen ser det ju lite viktigt ut med två sökare ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar