fredag 20 december 2013

3350Kr fattigare :(

Som många utav mina vänner vet så har jag inte gått till tandläkaren på mååååånga år, kanske 12-14år. Nu var det dags. Det hela började med att jag bet ur en stor flisa ur en tand för några veckor sedan. Kände att det ilade lite och tänkte att nu måste jag nog gå till tandläkaren. Sagt och gjort, bokade en tid och masade mig dit. Blev en grundlig undersökning med tillhörande röntgenbilder och lagning av hålet. Notan slutade då på 1500kr. Men det var inte slut där, enl tandläkaren hade jag grymt mycket tandsten och behövde även träffa en tandhygienist. Bokade en tid och fick en redan dagen efter. Visade sig att tandköttet var inflammerat vilket gjorde att det gjorde jätteont. Med bedövning i halva truten kunde hon göra klart halva munnen. Hmmm.. notan slutade nu på 1100kr och ett nytt besök bokas. Idag har jag gjort klart hela munnen och noten slutade på 750kr. Nu är jag dock klar och har en ren och fin mun! Måste ändå säga att jag haft tur, trots att jag inte varit hos tandläkaren på så många år så hade jag inte några hål, förutom sprickan som jag orsakat själv. Tror bestämt att det är min tungpiercing som är boven i dramat så den är numera borta.

Från och med nu kommer jag absolut att gå regelbundet till tandläkaren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar