söndag 22 april 2012

Sovmorgon!!!!

Så har det hänt!! Mamma har fått sin första sovmorgon sedan skrutt föddes!! Han somnade runt 22 igår och jag plockade upp honom 8:30 första gången i morse. Känner mig riktigt utvilad och redo för allt denna dagen har att ge=)

Måste nog vara så att vi är bortskämda med världens snällaste och mest underbara son!! Visst, han hade en period då han skrek massor, men det var ju inte hans fel, det var ju magen som gjorde ont. Det har gått över nu. Det höll i sig i några veckor och var absolut inte så han skrek hela dagarna. Tänker att det finns dom som har det mycket värre. Han började sova hela nätterna när han var 2½ månad, inte illa alls!! Han är för det mesta glad och rätt nöjd med tillvaron, lite gnälligt när han är hungrig och när han är trött, men det är ju hans sätt att tala om vad han vill.

Pratade med en pappa på föräldrarträffen om de där när man träffar någon på stan och dom frågar hur bebisen är så svarar man alltid att ens son/dotter är jättesnäll. Han tänkte då att: Fasen vad man ljuger. Det är ju inte alltid en dans på rosor, mycket gnäll och skrik osv. Han menade på att de som frågar ofta frågar när bebisen är snäll och att man då inte tänker på allt de jobbiga. Jag kom på mig själv att tänka att: Nej, jag ljuger inte alls när folk frågar hur Emil är!! Han är verkligen jättenäll!! De gånger jag varit så frustrerad att jag måste lägga ner honom och räkna till 10 när han skrikit och jag inte kan få honom att vara tyst är lätträknade och inträffade under koliktiden, så  jag vet inte om det räknas eftersom han inte kunde rå för det.

Jag njuter i fulla drag av att vara mamma till väldens bästa son!!! Jag lever i nuet och tar morgondagen som den kommer, man vet ju aldrig om skrutt en dag bestämmer sig för att ändra på vanorna;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar