torsdag 3 maj 2012

Äventyr

Idag började dagen ljuvligt med solning på altanen medans skrutt sov en stund i vagnen inne. Lite senare tänkte jag att vi skulle ta en tur till Mc Donalds för lite mat och till Lindex för inköp av solhatt och solglasögon till skrutt. När vi då betalat maten, hämtat drickan och precis parkerat på ruta 1 för att vänta på hamburgare utan lök dör bilen!!! Där sitter vi i solen på Mc Donalds och kommer ingen vart. PANIK!!!! Ringer Seb som är på utbildning, inget svar. När han sen ringer upp kommer jag på att tankmätaren varit lite lurig ett tag och slår en kik på trippmätaren. Hmmm... 710km står det visst på den. Inser då att det med största sannolikhet är soppatorsk. Seb tror också på det. Tur att det ligger en mack precis bredvid Mc Donalds!!! Jag tar med mig skrutt till macken och inhandlar en bensindunk, fyller den och promenerar tillbaka till bilen. Bilen startar som en klocka=) Kan man ha mer tur i oturen!!!!!!

Det blev inhandlat solhatt och brillor till slut alla fall=)



Beställde en resesäng här om dagen som hämtades igår. Idag plockade jag upp den för att kolla hur den funkade och hur stor den blev. Emil passade även på att provligga den, tror att den fick godkänt=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar