onsdag 8 augusti 2012

Bröllopsplaner

Hi hi.. då var festlokalen prelbokad!!! Känns hur bra som helst!! Vilken det blir håller jag nog på en stund, kan bara säga så mycket som att det är en av de jag tagit upp tidigare=)

Sen har vi funderat på det där med borgerlig vigsel eller kyrkobröllop. Både jag och Seb har varit helt inne på borgerlig vigsel, men då är frågan vart man ska hålla den. Hmmmm.. Helst skulle vi vilja ha det typ på en brygga, men det är ju lurigt med tanke på det svenska vädret. Utomhus över huvudtaget är ju svårt då, inte kul att vigas i ösregn. Rådhuset går bort, inte alls speciellt romantiskt. Så nu funderar vi på kyrkobröllop i alla fall, det är ju en otroligt fin lokal och det blir lite mer "bröllop" då om ni förstår vad vi menar. Tål att funderas på, varken jag eller Seb är ju speciellt kyrkliga av oss och det är ju han där uppe man lovar trohet livet ut, han som jag inte tror på. Pratade med Kristin om detta och då sa hon att hon ser det mer som att det är den hon gifter sig med som hon lovar trohet livet ut, lägger inte så mycket vikt vid vad prellen säger.

1 kommentar:

  1. Men gumman, inte lovar man Gud att vara honom evigt trogen, man lovar ju bara inför honom och församlingen att vara den man gifter sig med trogen. :) Tycker ni kyrkan är en vacker lokal att gifta sig i så behöver man ju inte lägga så stor vikt vid allt prällen säger som sagt. :) Jag håller med Tintin. Kram

    SvaraRadera