tisdag 21 augusti 2012

Kräftskiva i Borlänge

I helgen som var åkte vi till borlänge för att hälsa på mamma och Björn. Denna helgen var det även dax för den årliga kräftskivan som grannarna i ormrådet brukar ha, det dukas långbord i karporten och alla fixar med sina bord, stolar och kräftor. Det blev hur kul som helst och jag fick frossa i egenfiskade kräftor!!!!

När vi kom fram blev det lite tjöt och kaffe. Här sitter grabbarna och tjötar skit.


Astrid tyckte att det var jättemysigt att ha en bebis att ta hand om, här är hon snäll och ger Emil nappen som han tappat. Hon kom ofta fram och klappade på och myste med Emil, så söt!


På fredagkvällen var det dax att vittja burarna!!! Jag tycker att det är skitkul att fiska kräftor och stormtrivdes. Mamma stannade hemma och passade Emil, faktiskt första gången vi lämnat honom till någon annan. Det gick hur bra som helst, skönt att ha det gjort så nu känns det inte lika läskigt att göra det igen. Mamma tyckte nog dock att jag var lite larvig, det var ju bara typ en halvtimme.. he he he.. ja ja .. jag vet.. jag är nog lite av en hönsmamma=)


Här ser ni kvällens fångst, ynka 21st.


På lördagmorgonen begav sig jag och Björn ut och vittjade burarna igen medans Seb sov och mamma passade Emil. Denna gången blev det 30st alla fall=)


Självklart blev det en tur till gammelmormor också, hon tycker ju att det är så roligt att få besök av barnbarn och barnbarnsbarn. Tråkigt bara att hon ser så dåligt, har svårt att se Emil ordentligt. Fick hålla honom lite och när hon kom så nära så såg honom honom rätt bra och hon blev jätteglad!


Ser inte detta underbart gott ut så säg!!!! Jag och Stina var typ dom enda som frossade på detta fat, kan säga att jag fick så jag klarar mig för i år =)


Min moster och hennes gubbe dök också upp, vet inte när jag träffade dom sist. Men när vi satt och pratade kändes det som det var igår vi sågs, var hur kul som hellst att träffa dom igen. Tyvärr har jag tappat kontakten med alla mina kusiner, förr träffades vi ofta och spenderade hela sommarloven ihop i Leksand. Måste försöka skärpa mig!


Emil fann sig jättebra i att vara på kräftskiva, tyckte det var rätt spännande att titta på allt som hände runtomkring. Sedan när det var dax för sängen så nattade vi honom och satte på babyvakten så vi kunde gå ut till festen igen.


Ser mysigt ut tycker jag=)


Mamma fick verkligen rå om lille Emil den här helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar