måndag 19 mars 2012

Stormvindar!

I morse vaknade både jag och Emil vid 7:30 av att det blåste och haglade som sjutton!! När jag kom ner snöade det och jag tänkte att vad i h..vete är detta??? Man har ju blivit bortskämd med fint väder ett tag nu. När det var dax för den sedvanliga morgonpromenaden med vagn och hund sken solen men det var full storm ute. I motvinden var det dubbelt så tungt att skjuta vagnen framför mig och på vägen hem var det svårt att hålla i vagnen när vinden tog tag i den. Släppte man vagnen rullade den själv iväg. he he. Väl hemma fick lillemann sova vidare i vagnen i hallen istället för ute på trappen som han brukar, var rädd att det skulle blåsa för mycket in i vagnen=/.
I vanliga fall när det är bra väder ute sover han ute i vagnen i 3-4 timmar och det ger mig lite "ensamtid" så jag hinner fixa morgonbestyren med kokning av flaskor, kanske blogga lite och duscha m.m. Det är sååå skönt, sen har man all energi i världen att ta hand om honom resten av dagen=)


Här om dagen lyckades jag fånga ett litet leende på bild=) det är så kul när man ser att man får lite kontakt och ibland tror jag till och med att det går att framkalla ett leende!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar