torsdag 20 december 2012

Dagen D börjar närma sig!!!

Dagen D, alltså dagen då det är dax att gå tillbaka till jobbet! Känner nog blandade känslor inför detta. Å ena sidan ska det bli riktigt skönt att komma tillbaka till det "vanliga" och roligt att träffa alla goa arbetskamrater igen, å andra sidan kommer det vara jätteläskigt och tråkigt att vara ifrån Emil så mycket! Jag har ju inte varit ifrån honom mer än några stunder här och där och nu ska jag jobba heltid, hmmmm, känns som att jag kommer att missa massa nya saker som han kommer att lära sig. Men men.. det är ju det som är livets gång, oundvikligt om man inte vill vara hemma fru vill säga, och det vill jag inte.
  Idag var vi på öppna förskolan för typ näst sista gången innan jag börjar jobba och jag kommer att sakna detta, visst jag kommer ju att kunna gå ibland alla fall med tanke på mitt varierande schema. Men det känns ändå lite som att det är dax för nya tider. Knäppte lite kort på Emil och Ellen som lekte så bra idag, märks att dom lägger märke till varandra på ett helt annat sätt nu och det är sååååå häftigt att se!!


Det syns vem som är linslus av dessa två :)


Så söta, ser verkligen ut som att dom är mitt uppe i något som är väldigt spännande :)


Äntligen lyckades jag fånga bådas uppmärksamhet samtidigt!


Hemma har vi börjat barnsäkra alla skåp i köket som han inte får vara i, han är helt hopplös på att öppna allt han kan öppna. Men ett litet skåp har vi lämnat så han har något att sysselsätta sig med när man häckar i köket!


Här om veckan tog vi oss upp på grötlunch på jobbet, måste säga att det var lika kul som det var jobbigt, Emil är verkligen inte nöjd med att sitta ner som ett ljus och se söt ut.. ha ha ha... nej det ska krypas, klättras och helst promeneras med mamma som stöd, tur att det finns långa korridorer på jobbet ;) Han hittade en söt liten tärna vid namn Siri som han försökte mysa lite med!


Kusin Molly är en liten favorit hos Emil har jag märkt. Här om sistens kom Jerre och Molly och hälsade på en sväng. Emil och Molly verkade ha kul ihop och Emil följde efter Molly vart hon än gick. Samma var det på Julbordet som vi var på förra helgen, Molly sprang fram och tillbaka och Emil jagade henne, med min hjälp, och skrattade varje gång de möttes!!! Riktigt kul att se, man blir helt varm inombords!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar