tisdag 11 december 2012

Skit skit skit!!!

Nu är jag trött på det här!!!! Jag har väl inte riktigt mått bra sedan Emil föddes. Ska det vara såhär?? Mår alla som fött barn såhär?? I början var man trött och hade ont för att man klämt ut en bebis därnere. Sedan när man väl återhämtat sig från förlossningen så var det dags för efterkontroll hos barnmorskan och bestämma sig för preventivmedel. Jag har alltid tyckt att det är så svårt att komma ihåg att ta P-piller och har tyckt att jag inte riktigt mått bra på dom. Spiral har jag inte fått tidigare då dom vill att man ska ha fött barn först. Nu tänkte jag att det skulle vara smidigt med spiral och jag har hört att många varit jättenöjda med det. Bestämde mig för en kopparspiral då den inte innehåller några hormoner alls och ska vara det mest naturliga. KATASTROF! Rena rama niagarafallet när det var dags för mens, och hade ont i magen där i mellan! Stod ut några månader sedan fick det vara bra, har ju snart inget blod kvar tänkte jag. Sagt och gjort så bytte vi till en hormonspiral istället, tänkte att det var den riktiga mensen som gjorde att jag hade så ont i magen. Men icke!!! Nu har jag haft diffust ont i magen sedan början av November konstant och till och från innan det. Detta gör att man konstant är på dåligt humör, sexlusten är noll och det blir bara katastrof, inte roligt för Seb med en sambo som ständigt är på dåligt humör och dessutom säger godnatt så fort vi gått och lagt oss :( JAG HAR FÅTT NOG! Idag ringde jag till Vc för att kolla vad dom tyckte, om det kunde vara något annat än gynekologiskt, men hon tyckte ändå att det lät så och hänvisade mig vidare till Kvinnohälsan. När jag fick tag på dom så tyckte barnmorskan som jag pratade med att det lät som att jag skulle behöva träffa en läkare när jag haft ont så länge så hon hänvisade mig till Kvinnohälsans mottagning och fick ett telefonnummer dit. Deras telefonkö var stängd för dagen så jag får försöka i morn igen, suck!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar