söndag 9 december 2012

En bra helg med en Emil på strålande humör =)

Igår bjöd vi Martin med familj på trerätters middag. Blev västerbottenspaj med tillbehör till förrätt, oxfilé med rotsaker i ugnen till varmrätt och pannacotta till efterätt. Lyckades jättebra med alla tre rätterna!!! Mums!! Därimellan blev det massa lek och tjöt. Barnen som jag tror är typ 4 och 6 lekte med Emil som stormtrivdes och var på strålande humör hela kvällen, jag var helt förbryllad över detta. Han satt med under alla tre rätterna utan gnäll och däckade först 21:30 och då har han varit vaken sedan 14:00, rekord!
  I morse startade vi dagen med en morgonpromenad med pulkan som han fick av Martin med familj, en pulka som deras barn haft när dom var små. Emil var till en början väldigt skeptisk till pulkan och gnällde lite när jag spände fast honom, men sedan när den började åka så blev det bättre. Dock så hade han sin halvskeptiska min typ hela vägen, spännande fast samtidigt lite läskigt :) Efter detta bar det av till svärfar och Karin för lite adventste. Sedan när Emil vaknat gick vi ut för att leta granar under snön till svärfar. Anders hade fällt massa smågranar för att få en liten väg genom skogen så vi letade redan fällda granar under snön, ha ha ha.. kände lite märkligt men lite kul var det :)

Ett litet smile lyckades jag fånga :)


Annars var det mest denna min som gällde, den skeptiska ;)


Fanny och lille Emil sida vid sida, så mysigt att dom kommer så bra överens!


Måste säga att jag tycker att vi bor väldigt vackert!!!


Här har vi pappa och lilleman på granjakt!


Här har svärfar hittat en fin liten gran till Karin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar