lördag 1 december 2012

Musår i år

Johanna sade här om dagen när vi fikade hos henne i Grebo att det tydligen är musår i år. Hmmm... måste säga att jag märkt av det. Zelda tog en mus på övervåningen här om dagen och jag har även hört dom i väggarna när man ska sova, inte alls mysigt. Ikväll var det dax igen, jag hör hur Zelda "sladdar" över golvet på övervåningen där Emil ligger och sover och sedan lite tumult ner för trappen. Och mycket riktigt så är det ytterligare en mus hon tagit. Känns inte helt ok att Emil sover där uppe just nu, men å andra sidan så är ju dörrarna öppna överallt så har musen väl kommit in så kan den ju ta vägen vart den vill. Vet bara inte vart dom tar sig in, förra året hörde jag nån någon gång men dom kom aldrig in, får gå på jakt efter potentiella ingångar i morn!
 Måste dock säga att jag är mycket stolt över min lilla musjägare, hon är grym på att jaga möss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar