torsdag 27 december 2012

Julen blev inte riktigt som vi tänkt oss :(

Som sagt så mådde ju inte lilleman så bra dagen innan avresa till Dalarna och han spydde en gång innan sägndax, hmmm.. På morgonen sedan så fick han i sig gröten och fick behålla den och verkade piggare så bi beslutade oss för att åka. Hade även läst på nätet att små barn kan reagera på russin och det hade han ju fått dagen innan så jag hoppades på att det var det. Seb hade jobbat dygn och hade haft ett riktigt tufft sådant då det varit full rulle hela dygnet i princip. Resan upp gick bra, Seb vilade och Emil sov. Under resan ville inte Emil äta och vi tänkte att det kanske var det att han inte ville äta i bilen. När vi väl kom fram ville han inte heller då äta. Lite senare kom bror och hans nya tjej Jenny och hälsade på, hon ville träffa oss. Jättegullig tjej. Kände då att jag hade ont i magen och tänkte att jag är säkert hungrig och tog en banan. Lite senare spyr både jag och Emil. SUCK!!! Vi har med andra ord åkt på magsjuka så där lagom en dag före dopparedagen. Mitt gick väl över under natten men Emil har svårt att få i sig något, han är trött och sover mycket. Vi fick en Julafton med tomte, jag fick i mig lite julmat och en julöl men inte mer än så. Dagen efter visar det sig att även seb insjuknat, SUCK igen. Vi lyckades dock ta oss hem utan större problem och det var riktigt skönt. Känns lite segt bara att vi smittat flera stycken uppe i Borlänge :(
Nu mår vi bättre och Emil har börjat äta lite och verkar lite piggare så jag håller tummarna för att vi får fira lilla julafton med svärmor, Jerre, Elin och Molly i morgon! Svärfar åker tyvärr till Dubblin idag och kan inte vara med.

Det här är enda kortet jag lyckades få på finaste Emil på Julafton!


Här ligger min älskade skrutt och sover sig friskare och piggare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar