lördag 22 december 2012

Det ser inte så ljust ut :(

Tanken var att vi skulle åka till Borlänge och fira jul i år, vet inte när jag firade jul med mamma sist och jag har sett fram emot detta såååå mycket. Just nu ser det dock mörkt ut. Emil har sovit som en kratta inatt och hållit både mig och Seb vakna. Han kom över till oss vid 3-snåret och somnade om i min famn. Men han sover inte så länge förrens han vaknar och det är precis som att han har ont någonstans men jag vet inte vart. På morgonen kräktes han pyttelite och jag tror att det berodde på att han hostade samtidigt som han stod och hoppade i huvudändan av sängen. Senare efter frukost byter jag första diarrébjöjan :( 4 diarréblöjor blev det under dagen. Han mår bättre på kvällen och äter upp sin kvällsmat. Kom på att han åt ganska mycket russin igår så det kanske är boven i dramat och att han nu börjar pigga på sig. Men vid 19-tiden när jag försöker få i honom kvällsvällingen så vill han inte ha med än 1 dl vilket jag tycker är för lite och lockar lite till, han dricker lite till och börjar nästan genast att hulka. Hinner inte mer än plocka upp honom ur sängen förrens spyan kommer, suck!!! Blev tur nog bara en spya och nu sover han lugnt, kanske det var det där sista som egentligen inte fick plats som kom upp. Kanske magen är lite känslig än och den inte riktigt fixade fullkornsvällingen. Vägrar tro att det är magsjuka, det luktar inte så och beter sig inte riktigt så. HÅLLER ALLA TUMMAR JAG HAR för att vi ska komma iväg i morn trots allt. Men det är ju självklart Emil som styr de, mår han kass stannar vi och åker senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar