torsdag 19 januari 2012

Bakslag!!

Så krånglar det när det gäller amningen igen. Tyckte att det ändå gått skapligt i några dagar nu men i går vart han aldrig riktigt nöjd. Han somnade vid bröstet men sov aldrig längre än 15 min så vaknade han igen och var inte alls nöjd. I morse var det dax för frossa igen och i samband med de så kommer barnmorskan på hembesök. He he.. hon har hittills bara sett mig gråtandes. Hon undrade om jag hade feber eller om jag var röd eller svullen på någon tutte. Men det tycker jag inte att jag är. Det är med jämntjockt. Hon gav förslaget att börja pumpa igen, suck! Han får ersättning när hon är här och sen somnar han så gott. Jag ringer Erica som ska komma på besök i morgon och säger att jag kanske inte orkar. Pratar lite om symptom jag har och hon tycker att det låter som de hon hade och då är det mjökstockning i så fall. Hon hade ingen knöl eller rodnad men jätteont i tuttarna och frossa som sen går över i toksvettsvallning.

Så nu försöker jag behandla det hela som mjölkstockning utifall det är de jag har och så får vi se hur det går. Läste på orsaker till stockning att om barnet inte tuttar klart eller om man använder amningsskydd när man ammar får man inte ut tillräckligt och mjölken som inte kommer ut stockar sig i gångarna.

Vid vägningen har han gått upp men inte så mycket som barnmorskan önskar. Berättar även att jag redan gått ner till min matchvikt som jag hade innan jag blev gravid och det oroade henne också. Glömmer av att äta och dricka ordentligt och går därför med konstant huvudvärk.

2 kommentarer:

  1. Sköter du inte din egen mat och dryck så är risken att amningen/produceringen av mjölk inte funkar pga det med till slut, och huvudvärk är ju aldrig trevligt. :/
    Hoppas du får ordning på boobsen snart. :(
    Kram J.

    SvaraRadera
  2. Jag och seb har ramlat ur gängorna helt när det gäller mat. Har gått upp i amningen helt båda två. Börjar tära på oss. Ska ringa bvc i morn om tips och HJÄLP!!!!!!

    SvaraRadera