tisdag 24 januari 2012

Uppdatering amning

Det är mycket fokus på amningen nu och mjölkproduktion som inte kommer igång. Nu i några dagar så har jag fått lite rodnader och knölar på båda tuttarna och det gör ONT. Känner inte alls att jag vill lägga lille Emil vid bröstet. Har försökt några gånger och kan få till det på väster men han vägrar ta höger. Hmm.. Hur länge ska man kämpa. Har läst mkt på nätet om mammor som kämpat i flera månader med såriga vårtor och upprepade mjälkstockningar. Vad är det för livskvalitet????
Idag fick jag "hjälp" att ta ett beslut. Satt i soffan idag och kände mig lite frusen, tog tempen och den visar 38,7 (med två panodil och en ipren i kroppen). Blev att ringa Vc och få recept på antibiotika, en kur på 10 dagar. Har nu tagit ett beslut om att ge Emil ersättning under kuren och pumpa några gånger om dagen för att hålla igång viss produktion så kanske vi kan ta nya tag när det gäller amningen när jag mår bättre i kropp och själ. Har köpt speciella nappar till flaskorna som ska efterlikna bröstet och han får kämpa lite för att få i sig mjölken. Han kan inte "slarva" längre som vi såg att han gjorde med de vanliga napparna=).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar