måndag 9 januari 2012

Emil!!!!!

Då va lillfisen född!!!! Det första Seb sa var: du hade rätt älskling, det blev en kille!!!! En kille som verkligen såg ut som en Emil, såååå häftigt att man kan känna så med ett namn. Från början va jag helt inne på att det skulle bli en Melker om det blev en kille men både jag och Seb såg direkt att det inte var någon Melker.

Han är född den 8/1 kl: 02:34. Han vägde 3660g och var 50cm lång. Hela förslossningsberättelsen kommer när jag orkar, men allt har gått jättebra och vi kom hem under eftermiddagen den 8/1 då vi båda kände att det skulle vara skönt att sova i sin egen säng och jag kände mig trygg i att Emil fått in amningstekniken hyfsat i alla fall.

Här kommer lite kort tagna med mobilen på underverket!!!!! har världens vackraste bebis och det är sjukt hur snabbt man kan knyta an till och älska sin skatt!!!!!!


Här är vi bara någon timme gammal!!!


Första morgonen=)


Stoltaste pappa!!!!!!


Andra morgonen hemma i våran säng, sussar och sover såååå sött och jag kan inte sluta titta på honom. Tårarna rinner när jag tänker på att han är våran!!!!!

3 kommentarer:

  1. Underbart inlägg att läsa, jag blir rörd! Och vilken fin bild på Emil och hans pappa, underbart! Det finns verkligen inget som är jämförbart med att få barn, det ÄR det som är meningen med livet, flera gånger om!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis Linda!! Massa kramar till familjen :) Kram Katrin

    SvaraRadera